понедељак, 24. септембар 2012.

Turske pide i corbica od paradajza

 
Dva u jednom!:) Omiljena corbica od paradajza i turske lepinjice su moja ulaznica za igricu Ajme, koliko nas je koju ovog meseca vodi nasa Tamara sa bloga What‘ s for dessert?. Za "domaci zadatak" trebalo je pripremiti neko jelo od paradajza, kao glavnom namirnicom, a pored toga nadam se da ce vam se dopasti i krckavo testo u stapicima i ovim turskim lepinjicama.... prijatno grickanje!:))
 
Corbica od paradajza 
 
Sastojci: 5 dl soka od paradajza, 5-7 dl vode, 1 glavica crnog luka, 1 kasika brasna, 1 kasicica mlevene zacinske paprike (slatke ili ljute), 1 cesanj belog luka, grancica celera, nekoliko zrna bibera, 1 kasicica secera, 1 kasicica soli, testenina po zelji, seckani persun
 
Priprema:
 
Na malo ulja proprziti sitno seckani crni luk. Dodati kasiku brasna i kasicicu mlevene paprike, pa sve zajedno kratko proprziti. Sipati sok od paradajza i odmah izmesati da se ne naprave grudvice, dopuniti sa toplom vodom. Dodati ostale zacine i kuvati 10-tak minuta. Na kraju zakuvati testeninu po zelji, kod nas su to obicno kuglice ili zvezdice  (nekako mi se najvise svidjaju u corbici od paradajza.:)
 
Po zelji, dodati malo mleka pre serviranja ili posluziti uz stapice sa sirom... prijatno!:)
 
Stapici sa sirom  - napraviti testo za pizzu (recept ispod), razviti tanko i premazati umucenim jajetom. Po zelji posuti naribanim kackavaljem i iseci na trake sirine 1 cm, pa svaku uvrteti spiralno oko sebe. Redjati na pleh preko pergament papira i peci na 180 C oko 20-tak minuta.
 
 
Turske pide

 
Ovo je u osnovi klasicno testo za pizzu, samo malo drugacijeg oblika. Moze se pripremati sa vodom ili jogurtom ako vise volite, a nece smetati ni da testo prenoci u frizideru lepo zapakovano u kesi (do jutra ce fino narasti:).
 
Sastojci: 600 g brasna, 30 g svezeg kvasca, 1 kasicica soli, 5 kasika ulja, oko 2 dl vode (ili jogurta)
 
Priprema:
 
Razmutiti kvasac u pola solje tople vode, dodati po kasicicu secera i brasna, pa ostaviti na toplom da se kvasac aktivira. Izmesati brasno, so, pripremljeni kvasac, dodati ulje i sa mlakom vodom zamesiti srednje meko testo. Ostaviti da odmara 30-tak minuta.
 
 
Testo podeliti na 5 loptica i ostaviti ih da odmore jos 5-10 minuta. Svaku lopticu razviti elipsasto i prebaciti na pleh (lakse je tako nego filovati na radnoj povrsini, pa onda prenositi jer fil moze da iscuri). Premazati nadevom  po zelji, recimo umakom od paradajza, lepo rasporediti povrce ili neki mesni nadev. Krajeve testa presaviti prema unutra, a na spoljnim krajevima blago zavrnuti da se testo ne bi odmotalo prilikom pecenja. Staviti u prethodno zagrejanu rernu i peci na 200 C oko 20-30 minuta dok fino ne porumeni.
 
Nadev:
 
1. umak od paradajza + reznjevi pancete
2. dinstano meso (kockice), luk
3. sir, jaja + kockice pancete
4. paprike, mladi luk, paradajz + 1 jaje
5. pecurke, luk + piletina
6. sir i brokoli
7. neki drugi nadev po zelji:)
 
 


Prijatno!:))))
 
 

12 коментара:

  1. Jela sam turske pide ali u Grčkoj. Skoro isto testo i nadev sa ovčijim sirom. Valjda to prave izbegli pekari iz Turske. Otac turske nacije Kemal Ataturk je sredio Grke i Jermene ko Panta pitu:-((( Pobio i iselio, to sam tek sad čula u jednom dokumentarcu. Nisam znala da je to on uradio!

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo toliko mami da nemam riječi i ne znam što je bolje: juha ili pide. Ručak po mom!

    ОдговориИзбриши
  3. Sve mi izgleda primamljivo ali ove pide me posebno privlače. Mogla bi ih probati :)

    ОдговориИзбриши
  4. Pide su mi super, ali ja bih prvo juhicu sa krckavim štapićima. Nakon juhe naravno i pide.
    Odlično Lana, još jedan fini ručak je pred nama, super recepti !

    ОдговориИзбриши
  5. fantastična uporaba paradajza! jako lijepo i ukusno :)

    ОдговориИзбриши
  6. Joj, jedno i drugo je za poželjet odmah. Ove lepinjice su mi sjajne.

    ОдговориИзбриши
  7. Odlična ulaznica! Obožavam jesti nešto hrskavo uz juhu, tako da su štapići pun pogodak. Pide mi je totalna nepoznanica, ali mi se sviđa.

    ОдговориИзбриши
  8. Kakvi divni recepti..ovo cu vec sutra napraviti! Pratim te! Prosto moram! Divan blog

    ОдговориИзбриши
  9. Zbilja mi prefino sve djeluje,ovi štapići su me oduševili kao prilog uz supu:)

    ОдговориИзбриши
  10. Dragi moji, nadam se da ce vam recepti fino posluziti i da cete mozda nesto isprobati.:))

    ОдговориИзбриши